blended cursus: naast klassikale uren, literatuur lezen en toepassingsopdrachten in de praktijk wordt er een actieve en intensieve bijdrage gevraagd via de online leeromgeving.
aandacht voor signaleren, taxeren, begeleiden en behandelen
effect van geweld en onveiligheid in het gezin op de ontwikkeling van ouders en kinderen
uitgebreid stilstaan bij de rol van intergenerationele overdracht van trauma en geweld
ervaringsdeskundige bij de cursus
onderdeel van het opleidingstraject tot cognitief gedragstherapeut VGCT
Emotieregulatieproblemen en grensoverschrijdend gedrag
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
29 uur
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
29 uur
blended cursus: naast klassikale uren, literatuur lezen en toepassingsopdrachten in de praktijk wordt er een actieve en intensieve bijdrage gevraagd via de online leeromgeving.
emotieregulatieproblemen in ontwikkelingsperspectief
uitgebreid silstaan bij grensoverschrijdend probleemgedrag: oorzaken, gevolgen en verband met emotieregulatie
aandacht voor diagnostiek, indicatiestelling en diverse behandelvormen
onderdeel van het opleidingstraject tot cognitief gedragstherapeut VGCT
Cursus Autismespectrumstoornissen bij kind en jeugd
Klassikaal online
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
27.25 uur
Klassikaal online
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
27.25 uur
Een verdiepende en meer genuanceerde kijk op ASS
State of the art kennis en vaardigheden
Een brede scope aan thema’s binnen het centrale thema van ASS: van herkennen en signaleren tot diagnosticeren en behandelen en begeleiden van kind/jongere én ouders/gezin
Een optimale verbinding tussen theorie en praktijk door de inbreng van eigen casuïstiek van cursisten, voorbeelden uit de praktijk en beeldmateriaal
De docent is én wetenschappelijk én praktijk gericht en generalist binnen het specialisme ASS
diagnostiek van ernstige lees-en spellingproblemen (waaronder dyslexie): classificerend, verklarend, handelingsgericht
gaat uit van brede vakinhoudelijke richtlijn dyslexie die is geschreven in opdracht van de beroepsverenigingen NIP, NVO, LBRT en het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (NKD)
interpretatie van onderzoeksgegevens, kwalitatief en kwantitatief
conclusies trekken op basis van een heldere diagnostische redenering
blended cursus: naast klassikale uren, literatuur lezen en toepassingsopdrachten in de praktijk wordt er een actieve en intensieve bijdrage gevraagd via de online leeromgeving.
aandacht voor signaleren, taxeren, begeleiden en behandelen
effect van geweld en onveiligheid in het gezin op de ontwikkeling van ouders en kinderen
uitgebreid stilstaan bij de rol van intergenerationele overdracht van trauma en geweld
ervaringsdeskundige bij de cursus
onderdeel van het opleidingstraject tot cognitief gedragstherapeut VGCT
Cognitieve gedragstherapie: Positieve cgt bij complexe problematiek
Nieuw
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
Volwassenen en ouderen
Oplossingsgerichte therapie
51 uur
Nieuw
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
Volwassenen en ouderen
Oplossingsgerichte therapie
51 uur
50-uurs vervolgcursus cgt;
focus op positieve cognitieve gedragstherapie;
aandacht voor uiteenlopende problematieken bij een complexe doelgroep;
gaat uit van het competentiemodel, in plaats van het medische model: meer autonomie en vooruitgang bij de cliënt, minder burn-out klachten bij de therapeut;
Emotieregulatieproblemen en grensoverschrijdend gedrag
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
29 uur
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
29 uur
blended cursus: naast klassikale uren, literatuur lezen en toepassingsopdrachten in de praktijk wordt er een actieve en intensieve bijdrage gevraagd via de online leeromgeving.
emotieregulatieproblemen in ontwikkelingsperspectief
uitgebreid silstaan bij grensoverschrijdend probleemgedrag: oorzaken, gevolgen en verband met emotieregulatie
aandacht voor diagnostiek, indicatiestelling en diverse behandelvormen
onderdeel van het opleidingstraject tot cognitief gedragstherapeut VGCT
Cursus Autismespectrumstoornissen bij kind en jeugd
Klassikaal online
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
27.25 uur
Klassikaal online
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
27.25 uur
Een verdiepende en meer genuanceerde kijk op ASS
State of the art kennis en vaardigheden
Een brede scope aan thema’s binnen het centrale thema van ASS: van herkennen en signaleren tot diagnosticeren en behandelen en begeleiden van kind/jongere én ouders/gezin
Een optimale verbinding tussen theorie en praktijk door de inbreng van eigen casuïstiek van cursisten, voorbeelden uit de praktijk en beeldmateriaal
De docent is én wetenschappelijk én praktijk gericht en generalist binnen het specialisme ASS
signaleren van ernstige lees- en spellingproblemen en dyslexie in het VO
gaat uit van brede vakinhoudelijke richtlijn dyslexie die is geschreven in opdracht van de beroepsverenigingen NIP, NVO, LBRT en het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (NKD)
diagnostiek van ernstige lees-en spellingproblemen (waaronder dyslexie): classificerend, verklarend, handelingsgericht
gaat uit van brede vakinhoudelijke richtlijn dyslexie die is geschreven in opdracht van de beroepsverenigingen NIP, NVO, LBRT en het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (NKD)
interpretatie van onderzoeksgegevens, kwalitatief en kwantitatief
conclusies trekken op basis van een heldere diagnostische redenering
signaleren van ernstige lees- en spellingproblemen en dyslexie in het VO
gaat uit van brede vakinhoudelijke richtlijn dyslexie die is geschreven in opdracht van de beroepsverenigingen NIP, NVO, LBRT en het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (NKD)
diagnostiek van ernstige lees-en spellingproblemen (waaronder dyslexie): classificerend, verklarend, handelingsgericht
gaat uit van brede vakinhoudelijke richtlijn dyslexie die is geschreven in opdracht van de beroepsverenigingen NIP, NVO, LBRT en het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (NKD)
interpretatie van onderzoeksgegevens, kwalitatief en kwantitatief
conclusies trekken op basis van een heldere diagnostische redenering
signaleren van ernstige lees- en spellingproblemen en dyslexie in het VO
gaat uit van brede vakinhoudelijke richtlijn dyslexie die is geschreven in opdracht van de beroepsverenigingen NIP, NVO, LBRT en het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (NKD)
Cognitieve gedragstherapie: Positieve cgt bij complexe problematiek
Nieuw
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
Volwassenen en ouderen
Oplossingsgerichte therapie
51 uur
Nieuw
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
Volwassenen en ouderen
Oplossingsgerichte therapie
51 uur
50-uurs vervolgcursus cgt;
focus op positieve cognitieve gedragstherapie;
aandacht voor uiteenlopende problematieken bij een complexe doelgroep;
gaat uit van het competentiemodel, in plaats van het medische model: meer autonomie en vooruitgang bij de cliënt, minder burn-out klachten bij de therapeut;
blended cursus: naast klassikale uren, literatuur lezen en toepassingsopdrachten in de praktijk wordt er een actieve en intensieve bijdrage gevraagd via de online leeromgeving.
aandacht voor signaleren, taxeren, begeleiden en behandelen
effect van geweld en onveiligheid in het gezin op de ontwikkeling van ouders en kinderen
uitgebreid stilstaan bij de rol van intergenerationele overdracht van trauma en geweld
ervaringsdeskundige bij de cursus
onderdeel van het opleidingstraject tot cognitief gedragstherapeut VGCT
Cognitieve gedragstherapie: Positieve cgt bij complexe problematiek
Nieuw
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
Volwassenen en ouderen
Oplossingsgerichte therapie
51 uur
Nieuw
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
Volwassenen en ouderen
Oplossingsgerichte therapie
51 uur
50-uurs vervolgcursus cgt;
focus op positieve cognitieve gedragstherapie;
aandacht voor uiteenlopende problematieken bij een complexe doelgroep;
gaat uit van het competentiemodel, in plaats van het medische model: meer autonomie en vooruitgang bij de cliënt, minder burn-out klachten bij de therapeut;
Emotieregulatieproblemen en grensoverschrijdend gedrag
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
29 uur
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
29 uur
blended cursus: naast klassikale uren, literatuur lezen en toepassingsopdrachten in de praktijk wordt er een actieve en intensieve bijdrage gevraagd via de online leeromgeving.
emotieregulatieproblemen in ontwikkelingsperspectief
uitgebreid silstaan bij grensoverschrijdend probleemgedrag: oorzaken, gevolgen en verband met emotieregulatie
aandacht voor diagnostiek, indicatiestelling en diverse behandelvormen
onderdeel van het opleidingstraject tot cognitief gedragstherapeut VGCT
Behandelen van perinataal trauma en verlies met EMDR, CGT en lichaamsgerichte interventies
Met aandacht voor de hechtingsrelatie tussen moeder en baby
Naast aandacht voor behandeling ook aandacht voor specifieke kenmerken van de doelgroep; de therapeutische relatie en het opstellen van een behandelplan
blended cursus: naast klassikale uren, literatuur lezen en toepassingsopdrachten in de praktijk wordt er een actieve en intensieve bijdrage gevraagd via de online leeromgeving.
aandacht voor signaleren, taxeren, begeleiden en behandelen
effect van geweld en onveiligheid in het gezin op de ontwikkeling van ouders en kinderen
uitgebreid stilstaan bij de rol van intergenerationele overdracht van trauma en geweld
ervaringsdeskundige bij de cursus
onderdeel van het opleidingstraject tot cognitief gedragstherapeut VGCT
Emotieregulatieproblemen en grensoverschrijdend gedrag
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
29 uur
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
29 uur
blended cursus: naast klassikale uren, literatuur lezen en toepassingsopdrachten in de praktijk wordt er een actieve en intensieve bijdrage gevraagd via de online leeromgeving.
emotieregulatieproblemen in ontwikkelingsperspectief
uitgebreid silstaan bij grensoverschrijdend probleemgedrag: oorzaken, gevolgen en verband met emotieregulatie
aandacht voor diagnostiek, indicatiestelling en diverse behandelvormen
onderdeel van het opleidingstraject tot cognitief gedragstherapeut VGCT
Behandelen van perinataal trauma en verlies met EMDR, CGT en lichaamsgerichte interventies
Met aandacht voor de hechtingsrelatie tussen moeder en baby
Naast aandacht voor behandeling ook aandacht voor specifieke kenmerken van de doelgroep; de therapeutische relatie en het opstellen van een behandelplan
Lichaamsgericht werken als verbreding van jouw behandeltechnieken
Ervaringsgericht: eerst zelf ervaren wat je jouw cliënt wil leren of laten ervaren
Een sterke koppeling tussen theorie, ervaren en direct praktisch toepassen in jouw werksetting
Elke dag intensieve begeleiding door 2 docenten
De cursus wordt gegeven op locaties die qua rust, energie en beleving volledig aansluiten op de ervaring van de cursus waardoor deze optimaal tot zijn recht kan komen.
Leer meer over cursusontwikkeling, breinprincipes, trainersvaardigheden, werkvormen en weerstand, om een training te geven met een optimaal leereffect.
Je kunt na betaling direct starten.
Je hebt (vanaf aankoopdatum) 3 maanden toegang, de doorlooptijd is 12-15 uur.
Volledig zelfstandig en online te volgen, waar en wanneer jij wilt.
Lichaamsgericht werken als verbreding van jouw behandeltechnieken
Ervaringsgericht: eerst zelf ervaren wat je jouw cliënt wil leren of laten ervaren
Een sterke koppeling tussen theorie, ervaren en direct praktisch toepassen in jouw werksetting
Elke dag intensieve begeleiding door 2 docenten
De cursus wordt gegeven op locaties die qua rust, energie en beleving volledig aansluiten op de ervaring van de cursus waardoor deze optimaal tot zijn recht kan komen.
Leer meer over cursusontwikkeling, breinprincipes, trainersvaardigheden, werkvormen en weerstand, om een training te geven met een optimaal leereffect.
Je kunt na betaling direct starten.
Je hebt (vanaf aankoopdatum) 3 maanden toegang, de doorlooptijd is 12-15 uur.
Volledig zelfstandig en online te volgen, waar en wanneer jij wilt.
Ontdek je Ware Potentieel: Een Persoonlijke Reis naar Trainersexpertise
Elhoussaine Hmimou
3 juli 2023
Het geleerde is meteen toepasbaar in de praktijk. Inhoudelijk een goede cursus met prettige docenten en veel ruimte voor eigen inbreng en uitwisseling met mede-cursisten. Voor mij was het vooral een prettige opfrisser van eerder opgedane kennis.