
Beatrijs Brand
Docent PAO
Voorheen GITP PAO
Veel kinderen ondervinden problemen met lezen en spelling. Het signaleren en het geven van extra begeleiding aan leerlingen met leesproblemen behoort tot de verantwoordelijkheid van het onderwijs. In deze cursus Effectief leesonderwijs krijg je actuele inzichten in oorzaken en aanpak van leesproblemen. Je leert hoe je leraren kunt begeleiden bij het verbeteren van het leesonderwijs in hun klas en met welke interventies zij effectiever kunnen afstemmen op onderwijsbehoeften van leerlingen. We gaan in op de rol van ouders, hoe je hen kunt ondersteunen bij leesstimulering thuis, en de inzet van digitale middelen. Tijdens de cursus werken we met door jou ingebrachte voorbeelden en casuïstiek, waardoor je direct toepasbare kennis mee naar huis neemt.
Lees het interview met docent Beatrijs Brand over het belang van effectief leesonderwijs én over hoe je dat doet
Prijs inclusief:
De eerstvolgende cursus start op 20201203.
Klik hier voor een overzicht van alle startdata en locaties
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Accreditatie | Nummer | Accreditatiepunten |
---|---|---|
NIP K&J | 398676 | 14,0 herregistratie 7,0 opleiding – diagnostiek 7,0 opleiding – behandeling 3,5 opleiding – extra literatuurstudie |
NVO-OG* | 398676 | 14,0 herregistratie 7,0 opleiding – diagnostiek 7,0 opleiding – behandeling 3,5 opleiding – extra literatuurstudie |
SKJ | 398676 | Het SKJ accepteert voor zowel de herregistratie van jeugdzorgwerkers als pedagogen en psychologen het aantal accreditatiepunten dat door NVO Orthopedagoog-generalist/NIP Kinder- en jeugdpsycholoog aan deze cursus is toegekend. |
ADAP | 398676 | 19,0 NVLF-scholing |
*De accreditatiepunten die gelden voor NVO-OG zijn ook geldig voor NVO basis(ortho)pedagogen. Houd hiervoor het aantal herregistratiepunten aan.
Je ontvangt een geaccrediteerd certificaat als:
• Je actief hebt deelgenomen in de klassikale bijeenkomsten
• Je 100% van de online uren hebt doorlopen
• Je een voldoende hebt voor je toetsing (beoordeeld door docent)
• Je minimaal 90% aanwezig bent geweest tijdens de klassikale uren. Ben je tussen de 80 en 90% aanwezig geweest, kun je in de meeste gevallen een vervangende opdracht maken.
Je ontvangt een bewijs van deelname, zonder accreditaties als:
• Je minimaal 70% aanwezig bent geweest
• Je geen voldoende hebt gehaald voor de toetsing
• Actieve deelname en afronding van de online elementen is wel vereist.
Aan bovenstaande informatie m.b.t. de accreditatiepunten kunnen geen rechten worden ontleend. Voor de actuele stand van zaken verwijzen we je naar PE-online. Kom je er niet uit, mail gerust naar info@pao.nl en we helpen jou verder.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
(School)psychologen en orthopedagogen die in hun werksituatie enige ervaring hebben met onderwijsadvisering in de basisschool. Je werkt in een eigen praktijk, in de onderwijsadvisering of op een school. Voor deelname aan deze cursus moet je met een eigen praktijkvoorbeeld kunnen werken.
Deze cursus is ook heel geschikt voor logopedisten wanneer zij werken als dyslexiebehandelaar en willen leren hoe ze het lezen (nog beter) in de dyslexiebehandeling kunnen aanpakken en hoe ze leerkrachten kunnen adviseren hierover.
Twijfel je of deze nascholing het beste bij jouw ontwikkelvraag past? Graag maken we je wegwijs in ons aanbod via het volgende schema. In het schema kun je doorklikken naar de desbetreffende cursuspagina’s voor meer informatie. Heb je een vraag over een cursus of wil je een cursus incompany organiseren? Neem contact met ons op via info@pao.nl of bel direct naar 085 – 487 93 10.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Dag 1
Dag 2
Werkwijze
De cursus bestaat uit afwisselende werkvormen. Je krijgt presentaties van de docent, bespreekt casuïstiek en werkt aan opdrachten in kleine groepen. Je brengt tijdens de cursus eigen voorbeelden in op het gebied van leren lezen/leesproblemen om je kennis meteen praktisch toe te passen. Je moet rekening houden met ongeveer 3 uur literatuurstudie per cursusbijeenkomst en 3 uur voor de eindopdracht. Er wordt in deze cursus gewerkt met blended leren. De informatie uit de klassikale cursusdag wordt aangevuld met enkele online opdrachten en componenten. Hiervoor moet je rekening houden met 30 minuten online opdrachten, ter voorbereiding van elke cursusdag.
Literatuur
We laten je ruim voor de startdatum van de cursus via onze online leeromgeving weten over welke boeken je moet beschikken. Naast de aan te schaffen literatuur vind je in de online leeromgeving ook eventuele aanvullende artikelen, het cursusprogramma en voor elke bijeenkomst de voorbereidende opdrachten.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Heb je inhoudelijke of praktische vragen over deze cursus? Wil je weten of de cursus past bij jouw praktijk en vooropleiding? Neem dan contact met mij op. Ik denk graag met je mee en help je bij het maken van een goede keuze. Als het nodig is leg ik je vragen voor aan de docent. Ook zorg ik ervoor dat de cursus vlekkeloos verloopt.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Na afloop van deze cursus beschik je over theoretische kennis en praktische vaardigheden om leesproblemen adequaat te analyseren en passende interventies te selecteren. Je bent beter in staat om leraren te ondersteunen bij de onderwijsbehoeften van leerlingen met leesproblemen. Je kunt de verbinding maken tussen onderwijs en zorgtrajecten op individueel niveau.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Startdatum
donderdag | 03 december 2020 | 09:30 – 16:30 | Online |
donderdag | 17 december 2020 | 09:30 – 16:30 | Online |
Startdatum
woensdag | 26 mei 2021 | 09:30 – 16:30 | Utrecht |
woensdag | 09 juni 2021 | 09:30 – 16:30 | Utrecht |
Startdatum
vrijdag | 19 november 2021 | 09:30 – 16:30 | Utrecht |
vrijdag | 03 december 2021 | 09:30 – 16:30 | Utrecht |
Locatie Utrecht, La Vie Meeting Center
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Een goede indruk, ik zou er zo weer opnieuw aan meedoen. Ik vond het oprecht leerzaam en heb zelfs nog meer geleerd dan ik van te voren had verwacht. Duidelijk, interactief, goede uitleg en begeleiding voor de eindopdracht.
Fijne docent met duidelijk kennis van zaken, die haar mening onomwonden weergeeft waar ze deze onderbouwd kan brengen en ook aangeeft waar lacunes zitten in de wetenschap rondom dyslexie, waar consensus over heerst en waar niet. Prettig in omgang en weet goed in te spelen op de antwoorden en reacties van de cursisten.
Heel informatief en leerzaam. Beatrijs is heel enthousiast en bevlogen.
Echt een verdiepende cursus. Aantal bekende dingen, maar ben er door de cursus wel weer helemaal ingedoken.
Mijn doelstelling is bereikt ten aanzien van de directe toepasbaarheid in mijn werk bij de advisering van intern begeleiders over de aanpak bij kinderen met lees-en spellingsproblemen.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en weet alles als eerste!
Heb je een vraag over ons aanbod? Ben je op zoek naar een incompany cursus? Of wil je gratis opleidingsadvies? Stel hier je vraag en wij bellen of mailen je binnen drie werkdagen terug! Je kunt ons ook bellen via: 085 4879310.