Doorgaan naar inhoud
  • Over PAO
  • Onze docenten
  • Samenwerking
  • Veelgestelde vragen
  • Contact
  • 085 4879310
Menu
  • Over PAO
  • Onze docenten
  • Samenwerking
  • Veelgestelde vragen
  • Contact
  • 085 4879310
  • Cursusaanbod
    • Kind en Jeugd
    • Diagnostiek
    • Interventies
    • Psychopathologie
    • Dyslexie
    • Leerproblemen
    Menu
    • Kind en Jeugd
    • Diagnostiek
    • Interventies
    • Psychopathologie
    • Dyslexie
    • Leerproblemen
    • Neuropsychologie
    • Diagnostiek en Behandeling
    • Cognitieve Gedragstherapie
    • Basiscursussen
    • Vervolgcursussen
    • Supervisorencursussen
    • Nascholingscursussen
    Menu
    • Neuropsychologie
    • Diagnostiek en Behandeling
    • Cognitieve Gedragstherapie
    • Basiscursussen
    • Vervolgcursussen
    • Supervisorencursussen
    • Nascholingscursussen
    • Volwassenen en Ouderen
    • Diagnostiek en Behandeling
    • Cursussen Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Opleiding arbeid- en Organisatiepsycholoog NIP
    • Professionele Vaardigheden
    • Adviseren / Beïnvloeden
    • Coachen / Leidinggeven
    • Supervisie / Intervisie
    Menu
    • Volwassenen en Ouderen
    • Diagnostiek en Behandeling
    • Cursussen Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Opleiding arbeid- en Organisatiepsycholoog NIP
    • Professionele Vaardigheden
    • Adviseren / Beïnvloeden
    • Coachen / Leidinggeven
    • Supervisie / Intervisie
    • Verstandelijke Beperking
    • Diagnostiek en Interventies
    • Oplossingsgerichte Therapie
    • Oplossingsgerichte Methoden
    • 100% online leren
    • On Demand Webinars
    • Online Vaardigheidstrainingen
    Menu
    • Verstandelijke Beperking
    • Diagnostiek en Interventies
    • Oplossingsgerichte Therapie
    • Oplossingsgerichte Methoden
    • 100% online leren
    • On Demand Webinars
    • Online Vaardigheidstrainingen
  • Incompany
  • Online Leren
  • Opleidingsadvies
    • Opleidingsadvies
    • BIG-geregistreerde beroepen
    • NIP-registratie en accreditatie
    • Jeugd- en gezinsprofessional SKJ
    • VGCt
    • (Mede)behandelaar dyslexie
    • Praktijkondersteuner GGZ
    Menu
    • Opleidingsadvies
    • BIG-geregistreerde beroepen
    • NIP-registratie en accreditatie
    • Jeugd- en gezinsprofessional SKJ
    • VGCt
    • (Mede)behandelaar dyslexie
    • Praktijkondersteuner GGZ
  • Mijn Leeromgeving
  • Supervisie
Search
Close
  • Home
  • Cursusaanbod
    • Kind en Jeugd
    • Diagnostiek
    • Dyslexie
    • Interventies
    • Psychopathologie
    • Leerproblemen
    • Neuropsychologie
    • Neuropsychologie – diagnostiek en behandeling
    • Cognitieve Gedragstherapie
    • Basiscursussen
    • Vervolgcursussen
    • Supervisorencursussen
    • Nascholingscursussen
    • Volwassenen en Ouderen
    • Diagnostiek en Behandeling
    • Cursussen Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Opleiding arbeid- en Organisatiepsycholoog NIP
    • Professionele Vaardigheden
    • Adviseren / Beïnvloeden
    • Coachen / Leidinggeven
    • Supervisie / Intervisie
    • Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Verstandelijke Beperking
    • Diagnostiek en Interventies
    • Oplossingsgerichte Therapie
    • Oplossingsgerichte Methoden
    • 100% online leren
    • On Demand Webinars
    • Online Vaardigheidstrainingen
  • Incompany
  • Online Leren
  • Opleidingsadvies
  • Mijn Leeromgeving
  • Supervisie
  • Contact
  • Over PAO
  • Onze docenten
  • Samenwerking
  • Veelgestelde Vragen
  • 085 4879310
Menu
  • Home
  • Cursusaanbod
    • Kind en Jeugd
    • Diagnostiek
    • Dyslexie
    • Interventies
    • Psychopathologie
    • Leerproblemen
    • Neuropsychologie
    • Neuropsychologie – diagnostiek en behandeling
    • Cognitieve Gedragstherapie
    • Basiscursussen
    • Vervolgcursussen
    • Supervisorencursussen
    • Nascholingscursussen
    • Volwassenen en Ouderen
    • Diagnostiek en Behandeling
    • Cursussen Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Opleiding arbeid- en Organisatiepsycholoog NIP
    • Professionele Vaardigheden
    • Adviseren / Beïnvloeden
    • Coachen / Leidinggeven
    • Supervisie / Intervisie
    • Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Verstandelijke Beperking
    • Diagnostiek en Interventies
    • Oplossingsgerichte Therapie
    • Oplossingsgerichte Methoden
    • 100% online leren
    • On Demand Webinars
    • Online Vaardigheidstrainingen
  • Incompany
  • Online Leren
  • Opleidingsadvies
  • Mijn Leeromgeving
  • Supervisie
  • Contact
  • Over PAO
  • Onze docenten
  • Samenwerking
  • Veelgestelde Vragen
  • 085 4879310
Let op! Er wordt gewerkt aan de website! Daarom kun je je niet inschrijven tussen 21 mei 18.00 uur en 22 mei 12.00 uur. Lees meer
Nieuw

Basis- en vervolgcursus Schematherapie

SCT

1975
Inschrijven

Deze cursus staat in het STAP-scholingsregister

Overzicht
Accreditaties
Doelgroepen
Programma
Het Team
Resultaat
Data / locaties
Reviews
FAQ
Overzicht

Postacademische vervolgcursus VGCt: behandeling van cliënten met persoonlijkheidsproblematiek of as-1-problematiek (50 uur)

Rated 4.6 out of 5
Reviews bekijken

Schematherapie is een behandelvorm die ontwikkeld is door Jeffrey E. Young en zijn collega’s voor mensen met persoonlijkheidsproblematiek. Het uitgangspunt is dat ieder kind dezelfde basisbehoeften heeft. In de interactie tussen het kind, met zijn eigen temperament en aanleg en zijn omgeving kan stagnatie in de ontwikkeling ontstaan als zich beschadigende omstandigheden voordoen of er onvoldoende respons is op datgene wat het kind nodig heeft. Deze stagnatie kan leiden tot de ontwikkeling van persoonlijkheidsproblematiek in de volwassenheid. De volwassene is dan onvoldoende in staat de taken des levens aan te gaan en uit te voeren, de coping schiet tekort.

De behandeling met Schematherapie richt zich op het herkennen van de eigen ‘valkuilen’ en het herkennen en kunnen reageren op de eigen behoeften. Er wordt een cesuur aangebracht tussen wat in het verleden heeft plaats gevonden en wat nu nodig is: het vergroten van vaardigheden met als uiteindelijk doel de ontwikkeling van ‘de Gezonde Volwassene’.

Schematherapie richt zich op het ontwikkelen van de ‘Gezonde Volwassene’, het vervullen van de basisbehoeften binnen realistische grenzen. De gehele cursus door is dit het leidend principe. In de kindertijd zijn basisbehoeften onvoldoende vervuld als gevolg van onaangename frustratie, traumatisering, verwenning, of identificatie. De cliënt heeft een coping ontwikkelt waarmee hij onvoldoende zorg heeft voor zijn emotionele huishouding zich uitend in gedrag dat ongewenst (in de zin van slechte zelfzorg), beschadigend of destructief is. In Schematherapie leert de cliënt de basisbehoeften te herkennen, ontwikkelt hij vaardigheden om in zijn huidige leven op een adequate manier om te gaan en te handelen naar wat hij nodig heeft (zijn basisbehoeften) binnen de mogelijkheden die er zijn (realistische grenzen).

In de Schematherapie worden inzichten, methoden en technieken die zijn ontleend aan verschillende scholen, zoals de hechtingstheorie, cognitieve gedragstherapie en experiëntiële therapieën, geïntegreerd in een allesomvattend model, gerelateerd aan het meest prominente actuele psychologische paradigma, het cognitieve model. (Arntz en Jacob, 2012)
Schematherapie is ontwikkeld voor de behandeling van volwassenen en wordt steeds vaker toegepast bij adolescenten. Schema’s ontwikkelen zich vanaf de vroege jeugd en worden in de adolescentie al zichtbaar.

Schematherapie wordt toegepast bij persoonlijkheidsproblematiek en bij hardnekkige klachten in het toestandsbeeld, die met de gebruikelijke behandeling onvoldoende verbeteren. Met behulp van het modusmodel en de schemaconceptualisatie wordt op een andere manier gekeken naar de in standhoudende factoren. De klacht wordt benaderd vanuit de ontwikkeling van de cliënt en gezien als coping om zichzelf ‘staande te kunnen houden’. Veel cliënten met persoonlijkheidsproblematiek hebben traumatische ervaringen in hun leven meegemaakt. Deze klachten worden o.a. behandeld met imaginatie met rescripting, een krachtige techniek met goede resultaten.

Lees het interview met Els Loeb:
Schematherapie boekt resultaat bij hardnekkige persoonlijkheidsproblemen

Kernpunten:

  • elke dag les van 2 docenten: dit zorgt voor meer invalshoeken, casuïstiek en ervaring, maar ook voor intensiever begeleiding en oefenen;
  • basis en verdiepingscursus Schematherapie in één;
  • opstellen van schemacasusconceptualisatie en modusmodel;
  • toepassen van limited reparenting en limit setting;
  • handvatten voor het omgaan met problemen in de emotieregulatie;
  • focus op praktisch oefenen met behandeltechnieken (experiëntiële, cognitieve en gedragstechnieken);
  • meer zicht op eigen schema’s en coping en de impact op de behandelrelatie;
  • schematherapie individueel en in de groep.

Prijs inclusief:

  • toegang tot de online leeromgeving van PAO
  • uitgebalanceerde mix van klassikaal, online en informeel leren (blended learning)
  • geaccrediteerd certificaat

Docent(en)

Albertien Tjebbes

Docent PAO

Natacha Schouten

Docent PAO

Chris Korevaar

Docent PAO

Waar en wanneer

De eerstvolgende cursus start op .
Klik hier voor een overzicht van alle startdata en locaties

Klik hier een overzicht van alle startdata en locaties

Studiebelasting

  • Klassikaal: 50 uur
  • Zelfstudie: 64-80 uur
Op de hoogte blijven?

Basis- en vervolgcursus Schematherapie

Ontvang een seintje als er nieuws is over deze cursus, bijvoorbeeld bij nieuwe cursusdata. Je ontvangt ook een PDF met alle cursusinfo. Meld je hier aan!
PDF & Print

Wij helpen je graag!

Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?

Stuur ons hier een bericht

of bel: 085 – 487 93 10 

Accreditaties

Accreditaties

Accreditatie Nummer Accreditatiepunten
FGzPt 473911 62,0 herregistratie klinisch psychologen en klinisch neuropsychologen
NVO OG/NIP K&J 473911 in aanvraag: 50,0 herregistratie
50,0 opleiding- behandeling
25,0 opleiding – extra literatuurstudie
POH-GGZ 331482 30,0
Vereniging voor Schematherapie 427732 50,0 (25,0 basiscursus, 25,0 vervolgcursus)
SKJ 473911 Het SKJ accepteert voor zowel de herregistratie van jeugdzorgwerkers als pedagogen en psychologen het aantal accreditatiepunten dat door NVO Orthopedagoog-generalist/NIP Kinder- en jeugdpsycholoog aan deze cursus is toegekend
VGCt 473911 in aanvraag: 50,0
VEN 473911 in aanvraag

*De accreditatiepunten die gelden voor NVO-OG zijn ook geldig voor NVO basis(ortho)pedagogen. Houd hiervoor het aantal herregistratiepunten aan.

Toetsing vindt plaats via een literatuurtoets (open vragen), huiswerkopdracht en beoordeling van het toepassen van de technieken tijdens rollenspelen.

Je ontvangt een geaccrediteerd certificaat als:
• Je actief hebt deelgenomen in de klassikale bijeenkomsten
• Je 100% van de online uren hebt doorlopen
• Je een voldoende hebt voor je toetsing (beoordeeld door docent)
• Je minimaal 90% aanwezig bent geweest tijdens de klassikale uren. Ben je tussen de 80 en 90% aanwezig geweest, kun je in de meeste gevallen een vervangende opdracht maken.

Je ontvangt een bewijs van deelname, zonder accreditaties als:
• Je minimaal 70% aanwezig bent geweest
• Je geen voldoende hebt gehaald voor de toetsing
• Actieve deelname en afronding van de online elementen is wel vereist.

VGCt, vervolgcursus 50 uur: Accreditatie als VGCt-vervolgcursus geldt alleen voor hen die bij aanvang van de cursus voldoen aan de eisen voor het aspirant lidmaatschap van de VGCt: een VGCt-erkende basiscursus hebben afgerond en minimaal 12 uur per week werkzaam zijn in de GGz in brede zin.

Aan bovenstaande informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Voor de actuele stand van zaken m.b.t. accreditatiepunten verwijzen we je naar PE-online. Kom je er niet uit, mail gerust naar info@pao.nl en we helpen jou verder.

Wij helpen je graag!

Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?

Stuur ons hier een bericht

of bel: 085 – 487 93 10 

Doelgroepen

Doelgroepen

Kom jij in aanraking met cliënten met persoonlijkheidsproblematiek of hardnekkige as-1-problematiek? Wil jij nieuwe handvatten voor het onderzoeken en behandelen van deze cliënten? Volg dan deze cursus. Je leert schemaconceptualisaties en modusmodellen toe te passen. Bovendien oefen je verschillende behandeltechnieken en krijg jij inzicht op jouw eigen schema’s en manier van coping. Ook krijg je zicht op de verschillende settingen waarin schematherapie toegepast kan worden.

Voor deze cursus is een afgeronde VGCt-geaccrediteerde basiscursus cognitieve gedragstherapie vereist.

Psychologen, pedagogen, psychotherapeuten, psychiaters die cliënten met persoonlijkheidsproblematiek behandelen, of hardnekkige as 1-problematiek waarbij onderzoek en behandeling van onderliggende persoonlijkheidsproblematiek wenselijk is.

Je mag meedoen als je

  1. eerder een basiscursus cognitieve gedragstherapie (100-uur, geaccrediteerd door de VGCt) hebt afgerond.
    Én
  2. geregistreerd bent als, of in opleiding bent tot (minimaal 1 van onderstaande):
    a. BIG-geregistreerd Orthopedagoog-generalist, GZ-psycholoog, psychotherapeut, klinisch psycholoog of psychiater.
    b. NIP Kinder- en jeugdpsycholoog of SKJ post-master kinder- en jeugdpsycholoog.
    c. Lid van een specialistische psychotherapievereniging (NVGP, NPaV, NVPP, NVRG, VGCt, VKJP, VEN of VPeP)
    d. Lid bent van een Vlaamse psychotherapievereniging waarvan het lidmaatschap automatisch recht geeft op het gewoon lidmaatschap van een specialistische psychotherapievereniging.
    e. Vaktherapeut in het Register Vaktherapeutische Beroepen.

 

Heb je wel een afgeronde VGCt basiscursus, maar heb je geen van bovenstaande registraties en ben je ook niet in opleiding om een van deze registraties te behalen?

Per cursus kunnen een aantal masterpsychologen of hbo-professionals deelnemen.
Hierbij geldt:

  • Het aantal plekken voor deze professionals is beperkt. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
  • Je werkt nauw samen met BIG-geregistreerde én VSt-geregistreerde schematherapeuten.
  • Wil je als masterpsycholoog of hbo-professional deelnemen? Mail dan naar info@pao.nl

Wij helpen je graag!

Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?

Stuur ons hier een bericht

of bel: 085 – 487 93 10 

Programma

Programma

De cursus is onder andere geaccrediteerd als:
– Basis- en verdieping Schematherapie
– Vervolgcursus VGCt

De cursus omvat acht bijeenkomsten van één dag. De eerste vier bijeenkomsten staan vooral in het teken van het inzicht krijgen in de basisbegrippen van schematherapie en het inoefenen van de technieken. Daarna ga je in eigen praktijksituatie aan de slag met de praktische toepassing. In de tweede serie van vier bijeenkomsten ligt de focus bij verdere verdieping van kennis en vaardigheden aan de hand van je eigen casuïstiek.

De volgende thema’s komen aan bod:

  • achtergrond en basisbegrippen
  • diagnostiek en indicatiestelling
  • schema’s en modi
  • cognitieve technieken
  • experiëntiële technieken: meerstoelentechniek en imaginatie met rescripting
  • gedragsverandering
  • therapeutische setting: individueel, groep, therapeutisch leef- en behandelmilieu
  • cluster B en cluster C-problematiek
  • stagnaties in de werkrelatie
  • destructief gedrag: suïcidaliteit, automutilatie, alcohol- en drugsgebruik, agressie, en ander ongewenst/ongezond gedrag

Werkwijze:
Per bijeenkomst bestudeer je de opgegeven literatuur. De docent geeft uitleg over de verschillende behandelprincipes en technieken en demonstreert deze aan de hand van videomateriaal of life rollenspel. Er is veel tijd ingeruimd voor het oefenen met de Schematherapie technieken, deels in kleine subgroepen en deels plenair.

Aan het begin van de cursus zullen intervisiegroepjes samengesteld worden om tussentijds opdrachten uit te werken, te oefenen, ervaringen uit te wisselen en elkaar tot steun te zijn bij het opstarten van schematherapie in de eigen praktijk. De intervisie vindt plaats tussen twee cursusdagen in. De intervisiegroep spreekt onderling af waar de intervisie plaatsvindt.

Om zicht te krijgen op je eigen ‘valkuilen’ vul je een Schemavragenlijst en een Modi-vragenlijst voorafgaand aan de eerste bijeenkomst ingevuld en wordt tijdens de cursus een casusconceptualisatie gemaakt. De resultaten bespreken we in kleine subgroepjes/intervisiegroep tijdens de eerste bijeenkomst.

Je moet rekening houden met een tijdsinvestering van circa 12 uur per cursusbijeenkomst (literatuurstudie en opdrachten).

Literatuur

  • Arntz, A. & Jacob, G. (2012), Schematherapie. Een praktische handleiding. Amsterdam: Nieuwezijds, ISBN 9789057123542.
  • Young, J. E., Klosko J.S., & Weishaar, M.E. (2019). Schemagerichte therapie. Handboek voor therapeuten. Houten: Bohn Stafleu Van Loghum. ISBN 9789031343355
  • Claassen, A.M. & Pol, S. (red.) (2015). Schematherapie en de Gezonde Volwassene. Positieve technieken uit de praktijk. Houten: Bohn Stafleu Van Loghum. ISBN 9789036809504
  • Reubsaet, R.J. (2018). Schematherapie: werken met fases in de klinische praktijk. Houten: Bohn Stafleu van Loghum, ISBN 9789036821148

We laten je ruim voor de startdatum van de cursus via onze online leeromgeving weten over welke boeken je moet beschikken. Naast de aan te schaffen literatuur vind je in de online leeromgeving ook eventuele aanvullende artikelen, het cursusprogramma en voor elke bijeenkomst de voorbereidende opdrachten.

Wij helpen je graag!

Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?

Stuur ons hier een bericht

of bel: 085 – 487 93 10 

Het Team

Programmamanager

Severine van Grunsven-Vervoort

Severine.van.grunsven@pao.nl

Heb je inhoudelijke of praktische vragen over deze cursus? Wil je weten of de cursus past bij jouw praktijk en vooropleiding? Neem dan contact met mij op. Ik denk graag met je mee en help je bij het maken van een goede keuze. Als het nodig is leg ik je vragen voor aan de docent. Ook zorg ik ervoor dat de cursus vlekkeloos verloopt.

Docent(en)

Loading…

Albertien Tjebbes

Docent PAO

Natacha Schouten

Docent PAO

Chris Korevaar

Docent PAO

Wij helpen je graag!

Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?

Stuur ons hier een bericht

of bel: 085 – 487 93 10 

Resultaat

Resultaat

Na afloop van deze cursus:

  • heb je inzicht in de schematheorie: de theorie over basisbehoeften, wat schema’s, copingstrategieën en modi zijn, hoe deze ontstaan en zich verder ontwikkelen en bestendigen;
  • kun je een casusconceptualisatie en een behandelplan opstellen;
  • ben je in staat de werkrelatie met een cliënt met persoonlijkheidsproblematiek te hanteren volgens de principes van ‘limited reparenting’, empathische confrontatie en ‘limit setting’;
  • kun je vanuit het modusmodel interventies toepassen bij destructieve gedragingen/ ongezonde gewoontes, zoals bijvoorbeeld auto-mutilatie of impulscontroleproblemen;
  • heb je geoefend met de verschillende behandeltechnieken, zoals cognitieve technieken, experiëntiële technieken en gedragsexperimenten individueel en in de groep;
  • heb je zicht op je eigen schema’s en coping en heb je een idee gevormd over wat het effect hiervan kan zijn in de samenwerking met een cliënt met persoonlijkheidsproblematiek.

Wij helpen je graag!

Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?

Stuur ons hier een bericht

of bel: 085 – 487 93 10 

Data / locaties

Data & Locaties

Startdatum 

31 mrt 2023
Utrecht
20230331
Schrijf je in
Vrijdag 31 maart 2023 09:30 – 16:30 Natacha en Chris
Vrijdag 21 april 2023 09:30 – 16:30 Natacha en Albertien
Vrijdag 12 mei 2023 09:30 – 16:30 Natacha en Albertien
Vrijdag 2 juni 2023 09:30 – 16:30 Natacha en Chris
Vrijdag 15 september 2023 09:30 – 16:30 Natacha en Albertien
Vrijdag 13 oktober 2023 09:30 – 16:30 Natacha en Chris
Vrijdag 10 november 2023 09:30 – 16:30 Natacha en Albertien
Vrijdag 1 december 2023 09:30 – 16:30 Natacha en Chris

 

Op de hoogte blijven?

Basis- en vervolgcursus Schematherapie

Ontvang een seintje als er nieuws is over deze cursus, bijvoorbeeld bij nieuwe cursusdata. Je ontvangt ook een PDF met alle cursusinfo. Meld je hier aan!
PDF & Print

Wij helpen je graag!

Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?

Stuur ons hier een bericht

of bel: 085 – 487 93 10 

Reviews

Plaats een review

positief

Rated 5 out of 5
3 januari 2022

positief

Tom van Nevel

Erg leerzaam

Rated 5 out of 5
12 december 2021

ik heb de cursus als erg leerzaam ervaren, waarbij er een goede structuur stond gedurende de bijeenkomst, er veel ruimte was om de oefeningen/theorie jezelf eigen te maken en de docenten de groep goed meenamen in de afwisseling tussen de verschillende technieken.

anoniem

heel veel mogen leren tijdens deze cursus

Rated 4 out of 5
10 december 2021

Ik ben erg enthousiast over schematherapie en blij dat ik nu voldoende handvaten heb om deze behandeling op een goede en zelfverzekerde manier toe te passen in mijn werk.
Er is gebruik gemaakt van tal van oefeningen en technieken en ik merk dat ik in de loop van de cursus steeds zelfverzekerder werd in het toepassen ervan.

anoniem

Vertrouwen

Rated 4 out of 5
28 april 2020

Heel prettige docent in contact, goede en scherpe feedback op altijd warme manier overgebracht. Geeft veel vertrouwen aan je als professional.

Anoniem

Ervaren docent

Rated 5 out of 5
28 april 2020

Vakinhoudelijk is de docent natuurlijk iemand van statuur die al een tijd meeloopt in het werkveld!

Anoniem
​

Wij helpen je graag!

Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?

Stuur ons hier een bericht

of bel: 085 – 487 93 10 

FAQ

Veelgestelde vragen

Binnenkort

Wij helpen je graag!

Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?

Stuur ons hier een bericht

of bel: 085 – 487 93 10 

Inschrijven Basis- en vervolgcursus Schematherapie
Inschrijven
Volg ons ook op Instagram!
[Artikel] ‘Zorg ervoor dat een team zelf op ideeën komt waar je acties aan kunt koppelen’ ‘Van gedragskundigen hoor ik vaak terug dat de ver…
[Artikel] ‘Zorg ervoor dat een team zelf op ideeën komt waar je acties aan kunt koppelen’ ‘Van gedragskundigen hoor ik vaak terug dat de ver…
[Oplossingsgerichte werken met lvb] Een aanzienlijk deel van cliënten in de GGZ is zwakbegaafd of licht verstandelijk beperkt. Ontdek hoe de…
[Oplossingsgerichte werken met lvb] Een aanzienlijk deel van cliënten in de GGZ is zwakbegaafd of licht verstandelijk beperkt. Ontdek hoe de…
[Mis het niet!] Wil je dit najaar meedoen aan een cursus of opleiding en gebruik maken van het STAP-budget? Schrijf je dan vandaag nog in vo…
[Mis het niet!] Wil je dit najaar meedoen aan een cursus of opleiding en gebruik maken van het STAP-budget? Schrijf je dan vandaag nog in vo…
Wij houden je op de hoogte!

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en weet alles als eerste!

Aanmelden

Aanbod op thema

  • Kind en Jeugd
  • Cognitieve gedragstherapie
  • Volwassen en ouderen
  • Professionele vaardigheden
  • Verstandelijke beperking
  • Oplossingsgerichte Therapie
  • 100% online leren
Menu
  • Kind en Jeugd
  • Cognitieve gedragstherapie
  • Volwassen en ouderen
  • Professionele vaardigheden
  • Verstandelijke beperking
  • Oplossingsgerichte Therapie
  • 100% online leren

Over PAO

  • Over ons
  • Onze docenten
  • Veelgestelde vragen
Menu
  • Over ons
  • Onze docenten
  • Veelgestelde vragen

Kennis en inspiratie

  • Experts aan het woord
  • Incompany
  • Online Leren
  • Opleidingsadvies
Menu
  • Experts aan het woord
  • Incompany
  • Online Leren
  • Opleidingsadvies

Contact opnemen

085-4879310
info@pao.nl
Stel een vraag

  • © PAO Psychologie Nascholing & Opleiding
  • Voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Privacybeleid
Menu
  • © PAO Psychologie Nascholing & Opleiding
  • Voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Privacybeleid
Stel een vraag
Heb je een vraag over ons aanbod? Ben je op zoek naar een incompany cursus? Of wil je gratis opleidingsadvies? Stel hier je vraag en wij bellen of mailen je binnen drie werkdagen terug! Je kunt ons ook bereiken via: 085 4879310.
info@pao.nl
Mailen kan naar info@pao.nl
085-4879310
Wij zijn maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 13.00 uur
Chat met ons!
Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 09:00 tot 13.00 uur