Wat betekent dit voor diagnostiek en behandeling van dyslexie in de praktijk?
De nieuwe ‘brede vakinhoudelijk richtlijn dyslexie’ (BVRD) is er. In deze richtlijn worden de meest recente wetenschappelijke ontwikkelingen gecombineerd met praktische toepassing. Er is aandacht voor signalering, diagnostiek, behandeling en ondersteuning. Ook is een nieuw dyslexieprotocol: Protocol 3.0.
Je kunt natuurlijk zelf de richtlijn en het protocol lezen. Maar het zijn lijvige boekwerken, die vooral gericht zijn op informatieoverdracht. Wij willen je graag laten zien wat beide producenten concreet betekenen. Voor je handelen als diagnosticus of behandelaar op de werkvloer. Daar gaan we het in dit webinar over hebben.
We starten met een korte samenvatting van zowel de richtlijn als het protocol en gaan daarna de praktische vertaalslag maken aan de hand van voorbeelden en casussen. Wat betekenen de veranderingen concreet? Hoe geef je die vorm in je diagnostiek en rapportage? En wat zijn verdere consequenties?
Een extra houvast dus, om goed voorbereid met de nieuwe richtlijn (BVRD) en protocol 3.0 te gaan werken.
Kernpunten:
- een uur aandacht voor de brede vakinhoudelijk richtlijn dyslexie, een uur voor Protocol 3.0;
- focust op de dilemma’s en knelpunten die je tegen kan komen bij diagnostiek en behandeling als je gaat werken volgens de BVRD en het nieuwe protocol;
- verzorgd door twee experts op het gebied van dyslexiediagnostiek, – behandeling en -onderwijs.
Voorwaarden:
- je kunt na betaling direct starten;
- je hebt (vanaf aankoopdatum) 1 maand toegang, het webinar duurt 2 uur;
- volledig zelfstandig en online te volgen, waar en wanneer jij wilt;
- online literatuur lezen, webinar kijken, toets maken en certificaat ontvangen;
- geaccrediteerd, we voegen jouw punten toe als jij jouw registratienummer in het webinar doorgeeft.
Wil je meer weten over de voordelen en toegevoegde waarde van on demand webinars of (vaardigheids)trainingen? Lees dan dit interview over online leren. Bekijk je liever het andere on demand aanbod? Dat vind je hier.