Menu
- CursusaanbodMenuMenuMenuMenu
- Incompany
- Online Leren
- Trauma Academie
- OpleidingsadviesMenu
- Supervisie
Menu
Cognitieve gedragstherapie is een bewezen effectieve methode voor de behandeling van een breed scala aan psychische klachten, waarbij het essentieel is dat dit gedegen en vakkundig wordt ingezet. In deze cursus maak je kennis met de denk- en werkwijze die wordt gehanteerd binnen cgt. Dit doen we in twee delen: een inleidend deel en een verdiepend deel.
In het inleidende deel besteden we aandacht aan de theoretische en wetenschappelijke inzichten vanuit de experimentele psychopathologie en leertheorie die ten grondslag liggen aan de cognitieve gedragstherapie.
In het verdiepende deel trainen we cognitief gedragstherapeutische (evidence based) technieken. Daarmee heeft de cursus ook een praktisch karakter. Zo leer je het op maat opstellen van een behandelplan op basis van functie- en betekenis analyses over de problematiek. Ook leer je begrijpen waarom je doet wat je doet, in plaats intuïtief handelen of het puur uitvoeren van een protocol bij een bepaalde diagnose.
Kernpunten:
Prijs inclusief:
De eerstvolgende cursus start op .
Klik hier voor een overzicht van alle startdata en locaties
Ontvang een seintje als er nieuws is over deze cursus, bijvoorbeeld bij nieuwe cursusdata. Je ontvangt ook een PDF met alle cursusinfo en wordt op de hoogte gehouden van ontwikkelingen. Meld je hier aan!
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Accreditatie | Nummer | Accreditatiepunten |
---|---|---|
NIP K&J | 479063 | 100,0 herregistratie 80,0 opleiding – behandeling 20,0 opleiding – diagnostiek 63,0 opleiding – extra literatuurstudie |
NVO-OG* | 479063 | 100,0 herregistratie 80,0 opleiding – behandeling 20,0 opleiding – diagnostiek 63,0 opleiding – extra literatuurstudie |
NIP ELP | 479063 | 150,0 |
SKJ | 479063 | Het SKJ accepteert voor zowel de herregistratie van jeugdzorgwerkers als pedagogen en psychologen het aantal accreditatiepunten dat door NVO Orthopedagoog-generalist/NIP Kinder- en jeugdpsycholoog aan deze cursus is toegekend. |
VGCt | 479063 | 100,0 |
LV POH-GGZ | 334527 | 30,0 |
Verpleegkundig Specialisten register | 493962 (vanaf 19-05-23), 502333 (vanaf 13-09-23) | 100,0 |
*De accreditatiepunten die gelden voor NVO-OG zijn ook geldig voor NVO basis(ortho)pedagogen. Houd hiervoor het aantal herregistratiepunten aan.
Je ontvangt een geaccrediteerd certificaat als:
• Je actief hebt deelgenomen in de klassikale bijeenkomsten
• Je 100% van de online uren hebt doorlopen
• Je een voldoende hebt voor je toetsing (beoordeeld door docent)
• Je minimaal 90% aanwezig bent geweest tijdens de klassikale uren. Ben je tussen de 80 en 90% aanwezig geweest, kun je in de meeste gevallen een vervangende opdracht maken.
Je ontvangt een bewijs van deelname, zonder accreditaties als:
• Je minimaal 70% aanwezig bent geweest
• Je geen voldoende hebt gehaald voor de toetsing
• Actieve deelname en afronding van de online elementen is wel vereist.
Aan bovenstaande informatie m.b.t. de accreditatiepunten kunnen geen rechten worden ontleend. Voor de actuele stand van zaken verwijzen we je naar PE-online. Kom je er niet uit, mail gerust naar info@pao.nl en we helpen jou verder.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Ben jij een universitair opgeleide psycholoog, pedagoog of arts? Spreekt cognitieve gedragstherapie jou aan? Wil jij een sterke CGT basis? Volg dan deze basiscursus CGT.
Deze cursus is bedoeld voor degenen die (vooral) werken met kinderen of jongeren en hun systeem: in de jeugdzorg, het onderwijs, jeugd-ggz. Ook professionals die werken met mensen met een verstandelijke beperking zijn welkom. Klik op de docenten om te bepalen wie het beste bij jouw vakgebied en interesses past.
Werk je vooral met (jong) volwassenen en/of ouderen? Kijk dan eens bij de basiscursus cognitieve gedragstherapie volwassenen.
Werk je samen met hbo-professionals en is het handig wanneer zij ook theoretisch en praktisch kennis maken met de denk- en werkwijze van de cognitieve gedragstherapie? Kijk dan eens bij de basiscursus cognitief gedragstherapeutisch werker.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
De basiscursus CGT wordt door verschillende docenten verzorgd. Ieder met een eigen expertise. Uiteraard voldoen alle programma’s aan de richtlijnen van de VGCt.
Dorine Sanders en Steven Strietman: er is meer aandacht voor depressie, suïcide en PTSS (dit programma lees je hieronder).
Sonja van Heumen: er is geen specifieke dag voor PTSS (trauma komt wel aan bod). Er is daarvoor in de plaats aandacht voor CGT bij ontwikkelingsstoornissen.
Bijeenkomst 1 | Van leertheorie (KO/OC) naar probleemtaxatie (FABA) I
Bijeenkomst 2 | Van leertheorie (KO/OC) naar probleemtaxatie (FABA) II
Bijeenkomst 3 | CGt intake en van HT & FABA naar (interventies in het) behandelplan
Bijeenkomst 4 | Interventies: Socratische dialoog en gedachterapport
Bijeenkomst 5 | Interventies: Exposure en gedragsexperimenten (GE)
Bijeenkomst 6 | Van probleemtaxatie naar interventies: US-UR herevaluatietechnieken I: Meerdimensionaal evalueren, Imaginatie en rescripting (ImRs), Flash Forward
Bijeenkomst 7 | Van probleemtaxatie naar interventies: US-UR herevaluatie-technieken II: COMET bij negatief zelfbeeld
Bijeenkomst 8 | Stoornis-specifiek: Sociale angst
Bijeenkomst 9 | Stoornis-specifiek: Paniekstoornis
Bijeenkomst 10 | Stoornis-specifiek: Depressie en Suïcidaliteit I
Bijeenkomst 11 | Stoornis-specifiek: Depressie en Suïcidaliteit II
Bijeenkomst 12 | Stoornisspecifiek: PTSS
Werkwijze
De cursus is opgebouwd uit drie onderdelen: 1.huiswerkuren, 2.online cursusuren en 3.klassikale cursusuren.
1. Huiswerkuren: ter voorbereiding op de cursusdagen lees je de literatuur, pas je geleerde kennis toe in de praktijk en kijk je hier kritisch op terug. Reken hiervoor 18 uur per bijeenkomst.
2. Online cursusuren: voorafgaand aan elke bijeenkomst besteed je 3 á 4 uur aan online uren: hierin krijg je theoretische basiskennis, oefen je gedragstherapeutische vaardigheden met virtuele cliënten, maak je discussieopdrachten en vragen om na te gaan of je de stof begrijpt.
3. Klassikale cursusuren: dit zijn de uren die je klassikaal volgt. Deze uren zijn gericht op nabespreken en het toepassen van de online geleerde kennis op casussen en de eigen praktijk. Ook is er veel ruimte voor discussie en uitwisseling van kennis. Een klassikale dag start om 09.30 en eindigt om 16.00 uur.
Flipping the classroom
Flipping the classroom? Dit houdt in dat de theorie niet in de klas, maar voorafgaand aan de cursusdag via e-learning gedeeld wordt. Zo blijft er klassikaal meer ruimte over voor oefenen, doen en ervaren. Onderzoek toont aan dat deze manier van lesgeven leidt tot beter leerresultaten en meer betrokkenheid dan een traditionele opzet, waarin theorie klassikaal aangeboden wordt.
Toetsing
We toetsen tijdens deze cursus op verschillende manieren. We kijken naar aanwezigheid en deelname aan de bijeenkomsten en online cursusuren. Ook is er een online theorietoets aan het einde van de cursus. Bovendien schrijf je een casusverslag (naar analogie van een N=1 studie), dat door de docent wordt beoordeeld.
Literatuur
We gaan ervan uit dat je de inhoud van het boek Psychopathologie, oorzaken, diagnostiek en behandeling van Franken, Muris en Denys (2019) kent, in het bijzonder de delen 4, 5 en 7. Ben je hier niet bekend mee? Dan gaan we ervan uit dat je deze stof zelfstandig tot je hebt genomen vóór de cursus start.
Daarnaast bevat de boekenlijst nog een aantal andere boeken (verschilt per uitvoering).
We laten je ruim voor de startdatum van de cursus via onze online leeromgeving weten over welke boeken je moet beschikken. Naast de aan te schaffen literatuur vind je in de online leeromgeving ook eventuele aanvullende artikelen, het cursusprogramma en voor elke bijeenkomst de voorbereidende opdrachten.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Heb je inhoudelijke of praktische vragen over deze cursus? Wil je weten of de cursus past bij jouw praktijk en vooropleiding? Neem dan contact met mij op. Ik denk graag met je mee en help je bij het maken van een goede keuze. Als het nodig is leg ik je vragen voor aan de docent. Ook zorg ik ervoor dat de cursus vlekkeloos verloopt.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Na afloop van de cursus:
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Startdatum
Docent: Steven Strietman
woensdag | 15 maart 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
woensdag | 29 maart 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
woensdag | 12 april 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
woensdag | 26 april 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
woensdag | 17 mei 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
woensdag | 31 mei 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
woensdag | 21 juni 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
woensdag | 13 september 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
woensdag | 27 september 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
woensdag | 11 oktober 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
woensdag | 1 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
woensdag | 15 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
woensdag | 29 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Dorine Sanders
dinsdag | 4 april 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 18 april 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 9 mei 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 23 mei 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 6 juni 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 20 juni 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 4 juli 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 5 september 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 19 september 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 3 oktober 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 31 oktober 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 14 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 28 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Steven Strietman
vrijdag | 19 mei 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
vrijdag | 9 juni 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
vrijdag | 7 juli 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
vrijdag | 15 september 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
vrijdag | 29 september 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
vrijdag | 13 oktober 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
vrijdag | 3 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
vrijdag | 17 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
vrijdag | 1 december 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
vrijdag | 15 december 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
vrijdag | 12 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
vrijdag | 26 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
vrijdag | 9 februari 2024 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Steven Strietman
donderdag | 01 juni 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 15 juni 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 06 juli 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 14 september 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 12 oktober 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 09 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 30 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 14 december 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 04 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 18 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 08 februari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 29 februari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 07 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Steven Strietman
maandag | 12 juni 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 26 juni 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 04 september 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 18 september 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 02 oktober 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 30 oktober 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 13 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 20 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 04 december 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 15 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 05 februari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 04 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 11 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Joyce Gommans
woensdag | 13 september 2023 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 04 oktober 2023 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 01 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 22 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 13 december 2023 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 10 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 31 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 28 februari 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 13 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 03 april 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 01 mei 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 22 mei 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 12 juni 2024 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Steven Strietman
donderdag | 21 september 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 05 oktober 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 23 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 21 december 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 11 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 01 februari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 14 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 04 april 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 25 april 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 16 mei 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 06 juni 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 20 juni 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 27 juni 2024 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Steven Strietman
dinsdag | 31 oktober 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 21 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 05 december 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 19 december 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 09 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 30 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 27 februari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 12 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 02 april 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 23 april 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 14 mei 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 28 mei 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 11 juni 2024 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Steven Strietman
woensdag | 8 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 22 november 2023 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 6 december 2023 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 20 december 2023 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 17 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 31 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 28 februari 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 13 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 27 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 10 april 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 24 april 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 8 mei 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
woensdag | 22 juni 2024 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Dorine Sanders
dinsdag | 5 december 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 19 december 2023 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 9 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 23 januari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 6 februari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 27 februari 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 12 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 26 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 9 april 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 23 april 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 7 mei 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 21 mei 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
dinsdag | 4 juni 2024 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Sonja van Heumen
maandag | 05 februari 2024 | 09:30 – 16:00 | Den Bosch |
maandag | 11 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Den Bosch |
maandag | 25 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Den Bosch |
maandag | 13 mei 2024 | 09:30 – 16:00 | Den Bosch |
maandag | 10 juni 2024 | 09:30 – 16:00 | Den Bosch |
maandag | 24 juni 2024 | 09:30 – 16:00 | Den Bosch |
maandag | 09 september 2024 | 09:30 – 16:00 | Den Bosch |
maandag | 23 september 2024 | 09:30 – 16:00 | Den Bosch |
maandag | 07 oktober 2024 | 09:30 – 16:00 | Den Bosch |
maandag | 04 november 2024 | 09:30 – 16:00 | Den Bosch |
maandag | 18 november 2024 | 09:30 – 16:00 | Den Bosch |
maandag | 02 december 2024 | 09:30 – 16:00 | Den Bosch |
maandag | 16 december 2024 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Steven Strietman
vrijdag | 01 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
vrijdag | 29 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
vrijdag | 19 april 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
vrijdag | 24 mei 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
vrijdag | 21 juni 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
vrijdag | 05 juli 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
vrijdag | 13 september 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
vrijdag | 27 september 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
vrijdag | 18 oktober 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
vrijdag | 08 november 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
vrijdag | 29 november 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
vrijdag | 06 december 2024 | 09:30 – 16:00 | Utrecht |
vrijdag | 20 december 2024 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Steven Strietman
maandag | 25 maart 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 22 april 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 13 mei 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 03 juni 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 01 juli 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 09 september 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 30 september 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 14 oktober 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 04 november 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 18 november 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 02 december 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 16 december 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
maandag | 23 december 2024 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Startdatum
Docent: Steven Strietman
donderdag | 23 mei 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 13 juni 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 04 juli 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 12 september 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 03 oktober 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 07 november 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 28 november 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 19 december 2024 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 09 januari 2025 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 30 januari 2025 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 06 maart 2025 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 27 maart 2025 | 09:30 – 16:00 | Online |
donderdag | 10 april 2025 | 09:30 – 16:00 | Reserve dag |
Locaties:
Den Bosch, ZLTO – Agri & Food Plaza
La Vie Meeting Center, Utrecht
Online Lees meer over hoe PAO virtueel lesgeeft
UWV
Wil je scholing volgen in het kader van jouw reïntegratie- of hersteltraject? Bespreek met jouw contactpersoon bij UWV of je deze opleiding kunt laten financieren via de raamovereenkomst die PAO Psychologie met UWV heeft.
Ontvang een seintje als er nieuws is over deze cursus, bijvoorbeeld bij nieuwe cursusdata. Je ontvangt ook een PDF met alle cursusinfo en wordt op de hoogte gehouden van ontwikkelingen. Meld je hier aan!
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Sonja was erg betrokken en geen vraag was te veel. Sonja dacht goed mee, ook als de stof voor sommigen niet goed aansloot bij hun werkveld.
Intensieve cursus, waarbij vooral de theorie (lezen van de literatuur) een hele belasting was (tijdsintensief). Dit was echter wel nodig om een goede basis te kunnen leggen. Cursus bevat een goede mix van theorie en praktijk. Delen van kennis en ervaring, feedback van docent en medecursisten was heel helpend.
Goede docent met veel kennis en ervaring. Veilige en prettig sfeer in de groep!
Interessante en afwisselende werkvormen waardoor je aandacht wordt behouden. Kundige docenten.
Leuke combinatie van zelfstudie en klassikaal waardoor je inzet en motivatie van groot belang is. Leerzaam, voor mij echt nieuwe informatie en input voor mijn werk. Kundige en kritische docenten. Ruimte voor inbreng van stof die je zelf nog eens zou willen doornemen of bespreken.
Goede cursus! Zeer afwisselende werkvormen d.m.v. de digitale leeromgeving (theorie, zelftest, video, discussie en vragen), het oefenen in de praktijk en het lezen van artikelen.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
De term blended is voor deze basiscursus wat verwarrend. Alle cursussen bij PAO Psychologie zijn blended. Een combinatie van
a) elkaar ontmoeten op locatie (klassikaal) én e-learning óf b) elkaar onmoeten in ons online college (100% online) én e-learning.
Enkele uitvoeringen organiseren wij op locatie (klassikaal). Bijvoorbeeld in Utrecht of in Den Bosch. Ook organiseren wij uitvoeringen 100% online. Je ontmoet elkaar dan in ons online college.
Zeker. Als verpleegkundig specialist ben je welkom in de cursus.
Je kunt als starter deze opleiding gerust volgen. Goed om te weten is dat je tijdens de cursus de technieken in de praktijk moet brengen. Je kunt hier alvast over nadenken en eventueel in gesprek met jouw werkgever hoe dit in te richten. Je hoeft niet per se een volledig behandeltraject met één cliënt aan te gaan. Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om het geleerde via begeleidingsgesprekken in de praktijk te brengen.
Lees ook de vraag De praktijktoepassing. Hoe ziet dat eruit?
De VGCt heeft de eis dat de basiscursus aandacht geeft voor alle behandelprincipes. Goed om te weten is dat deze cursus inhoudelijk meer ingaat op kind & jeugd en hun systeem.
Werk je vooral met (jong) volwassenen en ouderen? Kijk dan eens bij onze basiscursus cognitieve gedragstherapie volwassenen. Deze cursus wordt verzorgd door docenten met kennis en ervaring in deze cliëntendoelgroep.
Het is van belang dat je tijdens de cursus praktisch kunt oefenen met de vaardigheden die je in de cursus leert. Dat kan via een baan maar ook een stage- of werkervaringsplaats.
Omdat je zelf nog startend bent met het toepassen van CGT, is het van belang dat je hier goede begeleiding bij krijgt. Niet alleen voor jouw ontwikkeling, maar ook voor de cliënt. Zorg daarom voor een meer ervaren CGT-professional die jou kan begeleiden bij het toepassen van CGT. Je kunt hier alvast over nadenken en eventueel in gesprek met jouw werkgever hoe dit in te richten.
Dat ligt aan de doelgroep waarmee je werkt. Wil je meer informatie hierover? Stuur dan een bericht naar info@pao.nl en we helpen je verder.
Al onze basiscursussen leggen een basis in de CGT. Je leert de algemene principes die breed toepasbaar zijn. In de cursussen gaan we dus niet in op specifieke behandelvormen, voor specifieke doelgroepen kinderen, jeugdigen, volwassenen of ouderen. De VGCt gaat ervan uit dat gedragstherapeuten i.o. in CGT-vervolgcursussen deze verdiepende kennis opdoen.
Het verschil zit hem in de docenten en medecursisten.
Docenten in deze cursus hebben meer kennis en ervaring in de zorg voor kinderen en jeugdigen. Daardoor bestaan deze cursusgroepen over het algemeen voor het grootste deel uit professionals die werkzaam met deze cliëntendoelgroep.
Docenten die lesgeven in de basiscursus cognitieve gedragstherapie volwassenen hebben kennis en ervaring in de zorg voor (jong-)volwassen en ouderen en kiezen er bewust voor les te geven aan deelnemers die hierin hun werkpraktijk hebben.
Met welke doelgroep werk jij het meest? Met volwassenen of met kinderen en jeugdigen? Kies op basis hiervan de basiscursus cgt, zodat jíj het beste kunt oefenen en zodat jouw ervaringen het beste aansluiten op die van docenten en medecursisten.
We raden je aan deze vraag te stellen aan de GZ-opleidingsinstelling. Voor hen is het relevant om te weten dat deze basiscursus door VGCt wordt erkend (is geaccrediteerd) als 100-uurs basiscursus. Dit geldt overigens voor al onze basiscursussen.
Nee hoor, dat hoeft niet. Jouw begeleider is in principe niet aanwezig bij jouw client gesprekken. Wat wel kan is dat hij een keer vraagt of hij erbij kan zijn of dat er gevraagd wordt om beeldopnames. Bespreek dit vooral met jouw begeleider.
Lees ook de vraag De praktijktoepassing. Hoe ziet dat eruit?
Nee, het kunnen oefenen in de praktijk is een vereiste.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en weet alles als eerste!