blended cursus: naast klassikale uren, literatuur lezen en toepassingsopdrachten in de praktijk wordt er een actieve en intensieve bijdrage gevraagd via de online leeromgeving.
aandacht voor signaleren, taxeren, begeleiden en behandelen
effect van geweld en onveiligheid in het gezin op de ontwikkeling van ouders en kinderen
uitgebreid stilstaan bij de rol van intergenerationele overdracht van trauma en geweld
ervaringsdeskundige bij de cursus
onderdeel van het opleidingstraject tot cognitief gedragstherapeut VGCT
Behandelen van perinataal trauma en verlies met EMDR, CGT en lichaamsgerichte interventies
Met aandacht voor de hechtingsrelatie tussen moeder en baby
Naast aandacht voor behandeling ook aandacht voor specifieke kenmerken van de doelgroep; de therapeutische relatie en het opstellen van een behandelplan
Emotieregulatieproblemen en grensoverschrijdend gedrag
22 mei 2024 - Utrecht
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
29 uur
blended cursus: naast klassikale uren, literatuur lezen en toepassingsopdrachten in de praktijk wordt er een actieve en intensieve bijdrage gevraagd via de online leeromgeving.
emotieregulatieproblemen in ontwikkelingsperspectief
uitgebreid silstaan bij grensoverschrijdend probleemgedrag: oorzaken, gevolgen en verband met emotieregulatie
aandacht voor diagnostiek, indicatiestelling en diverse behandelvormen
onderdeel van het opleidingstraject tot cognitief gedragstherapeut VGCT
Cognitieve gedragstherapie: Positieve cgt bij complexe problematiek
03 september 2024 - Online
Nieuw
Klassikaal op locatie
Kind en jeugd
Cognitieve gedragstherapie
Volwassenen en ouderen
Oplossingsgerichte therapie
51 uur
50-uurs vervolgcursus cgt;
focus op positieve cognitieve gedragstherapie;
aandacht voor uiteenlopende problematieken bij een complexe doelgroep;
gaat uit van het competentiemodel, in plaats van het medische model: meer autonomie en vooruitgang bij de cliënt, minder burn-out klachten bij de therapeut;
een intensief blended, anderhalf jarig opleidingstraject (19 bijeenkomsten in totaal) met klassikale lesdagen, leersupervisie en een Learning Community
een eigen leersupervisietraject, met aandacht voor ieders leerproces
inhoudelijk gebaseerd op wensen en trends uit de praktijk waaronder diversiteit, waarderend onderzoek en toekomstperspectief
met speciale aandacht voor het ontwikkelen van een kritisch, reflectieve houding ten opzichte van jouw visie op het supervisorvak
signaleren van ernstige lees- en spellingproblemen en dyslexie in het VO
gaat uit van brede vakinhoudelijke richtlijn dyslexie die is geschreven in opdracht van de beroepsverenigingen NIP, NVO, LBRT en het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (NKD)
diagnostiek van ernstige lees-en spellingproblemen (waaronder dyslexie): classificerend, verklarend, handelingsgericht
gaat uit van brede vakinhoudelijke richtlijn dyslexie die is geschreven in opdracht van de beroepsverenigingen NIP, NVO, LBRT en het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (NKD)
interpretatie van onderzoeksgegevens, kwalitatief en kwantitatief
conclusies trekken op basis van een heldere diagnostische redenering