Ga naar de inhoud
  • Mijn leeromgeving
  • Over PAO
  • Onze docenten
  • Samenwerking
  • Veelgestelde vragen
  • Contact
  • 085 4879310
Menu
  • Mijn leeromgeving
  • Over PAO
  • Onze docenten
  • Samenwerking
  • Veelgestelde vragen
  • Contact
  • 085 4879310
  • Cursusaanbod
    • Kind en Jeugd
    • Diagnostiek
    • Interventies
    • Psychopathologie
    • Dyslexie
    • Leerproblemen
    Menu
    • Kind en Jeugd
    • Diagnostiek
    • Interventies
    • Psychopathologie
    • Dyslexie
    • Leerproblemen
    • Neuropsychologie
    • Diagnostiek en Behandeling
    • Cognitieve Gedragstherapie
    • Basiscursussen
    • Vervolgcursussen
    • Supervisorencursussen
    • Nascholingscursussen
    Menu
    • Neuropsychologie
    • Diagnostiek en Behandeling
    • Cognitieve Gedragstherapie
    • Basiscursussen
    • Vervolgcursussen
    • Supervisorencursussen
    • Nascholingscursussen
    • Volwassenen en Ouderen
    • Diagnostiek en Behandeling
    • Cursussen Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Opleiding arbeid- en Organisatiepsycholoog NIP
    • Professionele Vaardigheden
    • Adviseren / Beïnvloeden
    • Coachen / Leidinggeven
    • Supervisie / Intervisie
    Menu
    • Volwassenen en Ouderen
    • Diagnostiek en Behandeling
    • Cursussen Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Opleiding arbeid- en Organisatiepsycholoog NIP
    • Professionele Vaardigheden
    • Adviseren / Beïnvloeden
    • Coachen / Leidinggeven
    • Supervisie / Intervisie
    • Verstandelijke Beperking
    • Diagnostiek en Interventies
    • Oplossingsgerichte Therapie
    • Oplossingsgerichte Methoden
    • 100% online leren
    • On Demand Webinars
    • Online Vaardigheidstrainingen
    Menu
    • Verstandelijke Beperking
    • Diagnostiek en Interventies
    • Oplossingsgerichte Therapie
    • Oplossingsgerichte Methoden
    • 100% online leren
    • On Demand Webinars
    • Online Vaardigheidstrainingen
  • Incompany
  • Online Leren
  • Trauma Academie
  • Opleidingsadvies
    • Opleidingsadvies
    • BIG-geregistreerde beroepen
    • NIP-registratie en accreditatie
    • Jeugd- en gezinsprofessional SKJ
    • VGCt
    • (Mede)behandelaar dyslexie
    • Praktijkondersteuner GGZ
    Menu
    • Opleidingsadvies
    • BIG-geregistreerde beroepen
    • NIP-registratie en accreditatie
    • Jeugd- en gezinsprofessional SKJ
    • VGCt
    • (Mede)behandelaar dyslexie
    • Praktijkondersteuner GGZ
  • Supervisie
Search
Close
  • Home
  • Cursusaanbod
    • Kind en Jeugd
    • Diagnostiek
    • Dyslexie
    • Interventies
    • Psychopathologie
    • Leerproblemen
    • Neuropsychologie
    • Neuropsychologie – diagnostiek en behandeling
    • Cognitieve Gedragstherapie
    • Basiscursussen
    • Vervolgcursussen
    • Supervisorencursussen
    • Nascholingscursussen
    • Volwassenen en Ouderen
    • Diagnostiek en Behandeling
    • Cursussen Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Opleiding arbeid- en Organisatiepsycholoog NIP
    • Professionele Vaardigheden
    • Adviseren / Beïnvloeden
    • Coachen / Leidinggeven
    • Supervisie / Intervisie
    • Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Verstandelijke Beperking
    • Diagnostiek en Interventies
    • Oplossingsgerichte Therapie
    • Oplossingsgerichte Methoden
    • 100% online leren
    • On Demand Webinars
    • Online Vaardigheidstrainingen
  • Incompany
  • Online Leren
  • Trauma Academie
  • Opleidingsadvies
  • Supervisie
  • Mijn Leeromgeving
  • Contact
  • Over PAO
  • Onze docenten
  • Samenwerking
  • Veelgestelde Vragen
  • 085 4879310
Menu
  • Home
  • Cursusaanbod
    • Kind en Jeugd
    • Diagnostiek
    • Dyslexie
    • Interventies
    • Psychopathologie
    • Leerproblemen
    • Neuropsychologie
    • Neuropsychologie – diagnostiek en behandeling
    • Cognitieve Gedragstherapie
    • Basiscursussen
    • Vervolgcursussen
    • Supervisorencursussen
    • Nascholingscursussen
    • Volwassenen en Ouderen
    • Diagnostiek en Behandeling
    • Cursussen Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Opleiding arbeid- en Organisatiepsycholoog NIP
    • Professionele Vaardigheden
    • Adviseren / Beïnvloeden
    • Coachen / Leidinggeven
    • Supervisie / Intervisie
    • Arbeids- en organisatiepsychologie
    • Verstandelijke Beperking
    • Diagnostiek en Interventies
    • Oplossingsgerichte Therapie
    • Oplossingsgerichte Methoden
    • 100% online leren
    • On Demand Webinars
    • Online Vaardigheidstrainingen
  • Incompany
  • Online Leren
  • Trauma Academie
  • Opleidingsadvies
  • Supervisie
  • Mijn Leeromgeving
  • Contact
  • Over PAO
  • Onze docenten
  • Samenwerking
  • Veelgestelde Vragen
  • 085 4879310
We updaten onze website! Inschrijven is daarom tijdelijk niet mogelijk. Mail je inschrijving naar info@pao.nl.

Belang van evaluatievragenlijsten

Deelnemerservaringen zijn een belangrijke bron van informatie voor ons als opleidingsinstelling, maar ook voor jou als docent. Het levert niet alleen vaak mooie complimenten op, het geeft ook mogelijkheden tot verbetering én inzicht in de deelnemers.
Het geeft inzicht in de tevredenheid van deelnemers, en met deze vernieuwde manier van evalueren ook in hun leerrendement.

Belangrijk dus om de resultaten hiervan goed door te nemen, te genieten van de successen en de leerpunten mee te nemen voor toekomstige uitvoeringen.

Evaluatieresultaten lezen

Je hebt een mail ontvangen met daarin de resultaten van een van de evaluatievragenlijsten van jouw cursus. Omdat we bij PAO niet meer werken met cijfers of 5-puntschalen in de vragenlijsten, kan het zijn dat je het interpreteren of lezen van de resultaten wat lastiger vindt.
We helpen je op deze pagina graag verder.

Verschillende evaluatievragenlijsten
We vragen deelnemers op 3 momenten een evaluatievragenlijst in te vullen:

  • halverwege de cursus: 3 korte vragen om input te krijgen voor directe verbeterpunten;
  • na de laatste cursusdag: een uitgebreide evaluatie om inzicht te krijgen in het leerrendement, de tevredenheid over de inhoud, vorm en organisatie;
  • 6 weken na het einde van de cursus: 6 vragen om in kaart te brengen of en hoe ze het geleerde werkelijk in hun praktijk toepassen.
Gebruik deze bestanden bij het bekijken van de resultaten
Hieronder vind je per evaluatiemoment een pdf-bestand.
  • Interpretatie evaluatieresultaten – tussentijdse vragenlijst
  • Interpretatie evaluatieresultaten – einde cursus
  • Interpretatie evaluatieresultaten – vertraagde nameting
Hierin staan de vragen uit de vragenlijst met:

  • erboven (in blauw) het doel van de vraag. Waarom stellen we deze vraag? wat zeggen de antwoorden;
  • achter de meerkeuzeopties de interpretatie: wat moet/kun je als dit antwoord vaak gegeven wordt?
  • Bij de meerkeuzeopties werken we vaak met alarmerend/onacceptabel/acceptabel of super als een soort categorisering, dit maakt de prioritering duidelijker.

Docentenvragenlijst
Daarnaast is er ook een evaluatievragenlijst voor jou, als docent. Waarom? Ten eerste geeft dit ons belangrijke input hoe en waar wij onszelf en onze samenwerking kunnen verbeteren.

Daarnaast helpt het ons in het optimaliseren van ons onderwijs en deze cursus. Uit onderzoek blijkt dat deelnemers zelf maar beperkt in kunnen schatten hoe zij zich hebben ontwikkeld. Jouw aanvullende informatie is dus waardevol om meer inzicht te krijgen in de waarde van de cursus voor de praktijk én waar we eventueel verbeteringen door kunnen voeren.
Tot slot is het een manier om jouw reflectieproces als docent explicieter te maken. Zo verzamelen we mogelijke verbeteringen alvast voor de toekomst.

Deze vragenlijst is dan ook opgedeeld in 3 elementen:

  • Leerrendement: met deze vragen willen we een beeld krijgen van de deelnemersgroep en hun ontwikkeling;
  • Zelfreflectie: We zijn erg benieuwd hoe je terugkijkt op jouw rol in het leerproces van en interactie met deze groep. Herken je dat je soms tijdens de cursus denkt: goh, dat zou ik graag de volgende keer anders zien. Soms schrijf je het op, maar soms verdwijnt het ook. Door je hierop te bevragen hopen we dit beter te borgen. Bovendien toont onderzoek aan dat reflectie door de docent leidt tot een groei in zijn/haar didactische en/of pedagogische kwaliteit en daarmee ook de prestaties van deelnemers verbetert.
  • PAO–waarden: Wij vinden een soepele cursusuitvoering, met goede persoonlijke, organisatorische, technische en inhoudelijke ondersteuning erg belangrijk. We horen graag jouw ervaringen

Wat doen wij ermee?
Je spreekt jouw programmamanager regelmatig over (het verloop van) de cursus. De antwoorden in deze vragenlijst zijn dan input voor gesprek.
Daarnaast pakt de onderwijskundige jouw antwoorden erbij als ze aan de slag gaat met een nieuw draaiboek. Welke optimalisaties zag jij in eerdere uitvoeringen die we door kunnen voeren?

Wat doen we er niet mee? We delen deze informatie nooit met derden of deelnemers. Ook willen we benadrukken dat eventuele kritische input die je ons via deze vragenlijst geeft, geen rol zal spelen in hoe we jou als docent waarderen. Wel gaan we hier dan natuurlijk over in gesprek.

 

Wil je meer lezen over onze manier van evalueren en de ‘waarom’ hierachter? Lees dan hier verder.

Volg ons ook op Instagram!
[Artikel] ‘De kans dat een depressie terugkeert na een behandeling met positieve CGT is kleiner dan na een behandeling met reguliere CGT.’ B…
[Artikel] ‘De kans dat een depressie terugkeert na een behandeling met positieve CGT is kleiner dan na een behandeling met reguliere CGT.’ B…
[Digitaal magazine jeugdcriminaliteit] Het NJI bracht recent een magazine uit, waarin lessen uit de praktijk over jeugdcriminaliteit centraa…
[Digitaal magazine jeugdcriminaliteit] Het NJI bracht recent een magazine uit, waarin lessen uit de praktijk over jeugdcriminaliteit centraa…
[Artikel] “Meer zorgvuldigheid bij de diagnostiek van dementie bij mensen met een verstandelijke beperking.” Dat is al meer dan vijftien jaa…
[Artikel] “Meer zorgvuldigheid bij de diagnostiek van dementie bij mensen met een verstandelijke beperking.” Dat is al meer dan vijftien jaa…
Wij houden je op de hoogte!

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en weet alles als eerste!

Aanmelden

Aanbod op thema

  • Kind en Jeugd
  • Cognitieve gedragstherapie
  • Volwassen en ouderen
  • Professionele vaardigheden
  • Verstandelijke beperking
  • Oplossingsgerichte Therapie
  • 100% online leren
  • Kind en Jeugd
  • Cognitieve gedragstherapie
  • Volwassen en ouderen
  • Professionele vaardigheden
  • Verstandelijke beperking
  • Oplossingsgerichte Therapie
  • 100% online leren

Over PAO

  • Over ons
  • Onze docenten
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons
  • Onze docenten
  • Veelgestelde vragen

Kennis en inspiratie

  • Experts aan het woord
  • Incompany
  • Online Leren
  • Opleidingsadvies
  • Experts aan het woord
  • Incompany
  • Online Leren
  • Opleidingsadvies

Contact opnemen

085-4879310
info@pao.nl
Stel een vraag

  • © PAO Psychologie Nascholing & Opleiding
  • Voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Privacybeleid
  • © PAO Psychologie Nascholing & Opleiding
  • Voorwaarden
  • Privacyverklaring
  • Privacybeleid
Stel een vraag
Heb je een vraag over ons aanbod? Ben je op zoek naar een incompany cursus? Of wil je gratis opleidingsadvies? Stel hier je vraag en wij bellen of mailen je binnen drie werkdagen terug! Je kunt ons ook bereiken via: 085 4879310.
info@pao.nl
Mailen kan naar info@pao.nl
085-4879310
Wij zijn maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 13.00 uur
Chat met ons!
Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 09:00 tot 13.00 uur