
Annette Scheper
Docent PAO
Voorheen GITP PAO
5% van alle kinderen heeft een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Taalontwikkelingsstoornissen komen ook vaak voor in combinatie met psychiatrische stoornissen, zoals ADHD of ASS. Als deze kinderen geen hulp krijgen, lopen ze een verhoogd risico op het ontwikkelen van leerproblemen en maatschappelijk onwenselijk gedrag. In deze cursus verwerf je kennis en vaardigheden om kinderen en jongeren met een TOS op adequate wijze te helpen. Je leert over de relatie tussen taalontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling en over het onderscheid tussen afwijkend taalgedrag en ander gedrag. Tenslotte leer je normale en afwijkende taalontwikkeling te onderscheiden en taalproblemen te categoriseren.
Werk jij met kinderen en jongeren met een TOS en gedrags- en/of leerproblemen? Wil jij ook op het gebied van TOS weten wat te doen om deze kinderen beter te helpen? Schrijf je dan in voor deze cursus. Je doet kennis op over TOS en leert deze beter herkennen. Bovendien leer je om een eigen vorm van taaldiagnostiek en behandeling te ontwikkelen.
Prijs inclusief:
De eerstvolgende cursus start op 20201113.
Klik hier voor een overzicht van alle startdata en locaties
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Accreditatie | Nummer | Accreditatiepunten |
---|---|---|
ADAP | 362194 | 32,0 |
NIP K&J | 367516 | 17,0 herregistratie 1,5 opleiding – behandeling 7,0 opleiding – diagnostiek |
NVO-OG* | 367516 | 17,0 herregistratie 1,5 opleiding – behandeling 7,0 opleiding – diagnostiek |
SKJ | 367516 | Het SKJ accepteert voor zowel de herregistratie van jeugdzorgwerkers als pedagogen en psychologen het aantal accreditatiepunten dat door NVO Orthopedagoog-generalist/NIP Kinder- en jeugdpsycholoog aan deze cursus is toegekend. |
*De accreditatiepunten die gelden voor NVO-OG zijn ook geldig voor NVO basis(ortho)pedagogen. Houd hiervoor het aantal herregistratiepunten aan.
Je ontvangt een geaccrediteerd certificaat als:
• Je actief hebt deelgenomen in de klassikale bijeenkomsten
• Je 100% van de online uren hebt doorlopen
• Je een voldoende hebt voor je toetsing (beoordeeld door docent)
• Je minimaal 90% aanwezig bent geweest tijdens de klassikale uren. Ben je tussen de 80 en 90% aanwezig geweest, kun je in de meeste gevallen een vervangende opdracht maken.
Je ontvangt een bewijs van deelname, zonder accreditaties als:
• Je minimaal 70% aanwezig bent geweest
• Je geen voldoende hebt gehaald voor de toetsing
• Actieve deelname en afronding van de online elementen is wel vereist.
Aan bovenstaande informatie m.b.t. de accreditatiepunten kunnen geen rechten worden ontleend. Voor de actuele stand van zaken verwijzen we je naar PE-online. Kom je er niet uit, mail gerust naar info@pao.nl en we helpen jou verder.
Herregistratie psychiaters (NVVP): op aanvraag
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Werk jij met kinderen en jongeren met een TOS en gedrags- en/of leerproblemen? Wil jij ook op het gebied van TOS weten wat te doen om deze kinderen beter te helpen? Schrijf je dan in voor deze cursus. Je doet kennis op over TOS en leert deze beter herkennen. Bovendien leer je om een eigen vorm van taaldiagnostiek en behandeling te ontwikkelen.
Psychologen, pedagogen, psychiaters, linguïsten en logopedisten, die werken met kinderen en jongeren in de jeugdzorg, de geestelijke gezondheidszorg, het onderwijs en de zorg voor kinderen en jongeren met een TOS. Een specifieke taalkundige of logopedische opleiding is niet vereist.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Dag 1: Taalontwikkeling, taalontwikkelingsstoornissen en psychopathologie
Dag 2: Taaldiagnostiek
Dag 3: Signaleren van taalontwikkelingsstoornissen
Werkwijze
In deze cursus wisselen we korte presentaties door de docenten af met de bespreking van casuïstiek. Bij de keuze van de casuïstiek sluiten we zoveel mogelijk aan bij de werkvelden van jou en je medecursisten. In de laatste bijeenkomst ga je aan de slag met je eigen casuïstiek.
In de voorbereidingen lees je niet alleen literatuur, maar ook ga je aan de slag met zelftesten en discussiestellingen. Op deze manier verwerk jij de gelezen literatuur beter en kom je beter voorbereid naar de cursusdag.
Literatuur
We laten je ruim voor de startdatum van de cursus via onze online leeromgeving weten over welke boeken je moet beschikken. Naast de aan te schaffen literatuur vind je in de online leeromgeving ook eventuele aanvullende artikelen, het cursusprogramma en voor elke bijeenkomst de voorbereidende opdrachten.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Heb je inhoudelijke of praktische vragen over deze cursus? Wil je weten of de cursus past bij jouw praktijk en vooropleiding? Neem dan contact met mij op. Ik denk graag met je mee en help je bij het maken van een goede keuze. Als het nodig is leg ik je vragen voor aan de docent. Ook zorg ik ervoor dat de cursus vlekkeloos verloopt.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Na afloop van deze cursus:
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Startdatum
vrijdag | 13 november 2020 | 10:00 – 16:00 | ONLINE |
vrijdag | 27 november 2020 | 10:00 – 16:00 | ONLINE |
vrijdag | 11 december 2020 | 10:00 – 16:00 | ONLINE |
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Inspirerend, belang van taal realiseer ik me nu veel meer. handvatten voor interventies, heel concreet en betekenisvol. Hele heldere voorbeelden uit de praktijk.
De docent was heel kundig. Ze wist waar ze het over had. Had goede voorbeelden uit de praktijk om aan te sluiten bij de theorie. Ze was flexibel en heeft ons voorzien van goede informatie.
Ik ben veel te weten gekomen, maar ook dat het voor een orthopedagoog op een basisschool best lastig blijft om een diagnose te stellen. Het blijft meer bij voorbereidend werk. Ik had gehoopt dat ik zelf meer aan de slag kon. Dit ligt niet aan de cursus, wel aan ons systeem.
Veel kennis opgedaan, ik heb er in de praktijk veel aan.
Een aanrader en enorm inspirerend. Taal is voor mij veel meer gaan leven, mede door de enthousiaste manier waarop de cursusleidsters het presenteerden. Ze hebben veel kennis en het vermogen te schakelen tussen het eigen programma en dat wat de groep vroeg van hen.
Inhoudelijk sterk en praktisch bruikbaar, zeer interessant voor pedagogen/psychologen en een mooie tegenhanger voor de vele cursussen die bestaan rondom bijv gedrag en executieve functies.
De docenten zijn duidelijk zeer goed ingevoerd in het onderwerp en zijn er ook zelf dagelijks mee bezig. Hierdoor wordt theorie en praktijk goed afgewisseld en toegepast. Mede doordat het een kleine groep was en de deelnemers goed op elkaar aansloten was er veel ruimte voor uitwisseling en aanbod op maat. De docenten sluiten daar ook hele goed op aan.
Heb je een vraag over deze cursus? Of wil je deze cursus incompany organiseren?
Stuur ons hier een bericht
of bel: 085 – 487 93 10
Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief en weet alles als eerste!
Heb je een vraag over ons aanbod? Ben je op zoek naar een incompany cursus? Of wil je gratis opleidingsadvies? Stel hier je vraag en wij bellen of mailen je binnen drie werkdagen terug! Je kunt ons ook bellen via: 085 4879310.